Zmiana to sytuacja lub decyzja, która ma wpływ na Twoje nawyki, przyzwyczajenia, zachowania, czy dotychczasowy sposób myślenia i życia.

W życiu możesz być pewny zmiany, śmierci, podatków i stresu. O stresie już pisałam Więc kolejny temat to zmiana.

Zapraszam do lektury.

W życiu stanąłeś przed decyzją wprowadzenia nowej zmian i to nie jeden raz.

Jedne zmiany udało się wprowadzić w życie z lekkością inne nie, gdyż zabrakło motywacji, odwagi, uporu, silnej woli czy konsekwencji w działaniu.

Często skupiasz się za bardzo na samym procesie zmian zamiast na rezultacie, WYNIKU. To często zniechęca przed realizacją nowych zmian i sprawia, że jest CI trudno w samym procesie.

Każda zmiana niesie za sobą różne emocje negatywne i pozytywne. Negatywne to opór, niechęć i konieczność opuszczenie tak zwanej strefy komfortu. Łatwo możemy to zauważyć u dzieci, które na myśl o nauce nagle są głodne, muszą się napić albo zrobić tysiące innych rzeczy (zaprzeczanie) , które de facto oddalają je od realizacji celu. Dorośli nie są lepsi. Wymówki typu odpocznę przed TV zamiast pójść na spacer, czytanie książki zamiast  śledzenie w mediach społecznościowych, zastosować dietę i uleczyć się z wielu chorób zamiast łykać tabletki. Wszystko to są nasze przyzwyczajenia i stare nawyki, które trzymają nas w tzw. strefie komfortu. Nie szukamy przyczyn tylko leczymy skutki. Wprowadzenie odpowiednich zmian to leczenie przyczyn.

Jak zatem zaplanować i wprowadzić zmiany?

Poszukiwanie. Obserwacja. Słuchanie siebie, ludzi, którym się powiodło, zaakceptowanie siebie, wiara w to, że dam radę. Czytanie i szukanie w książkach fachowych informacji jak zastosować i wdrożyć taką czy inną zmianę w nasze życie. Chodzenie na seminaria, warsztaty, szkolenia.

Innym ze sposobów jest też wizualizacja. Wyobrażenie sobie siebie w sytuacji po zastosowaniu tej zmiany jakby już się zadziała i poczucie tych pozytywnych emocji z nią związanych.

Wyobraź sobie Siebie i zatrzymaj ten obraz w pamięci.

Możemy także wypisać na kartce papieru korzyści jakie będą po wprowadzeniu tych zmian. Co zyskam, jakich efektów oczekuję i co dobrego osiągnę. Wszystko będzie odpowiednie, ważne byśmy chcieli tej zmiany. To jest początek na drodze do osiągnięcia sukcesu.

Wyćwiczenie nowego nawyku w wprowadzeniu zmiany możemy porównać do DAŃ, tzn, że najpierw zabieramy się za tzw. obiad – czyli sprawy konieczne do zrealizowania a następnie deser, który przybliży nas do realizacji celu. Dlaczego właśnie tak. Ponieważ jak zjemy deser nie będziemy mieli ochoty na główne danie. Tak samo mamy w życiu najpierw zjadamy obiad a później rozpieszczamy się deserem. Czyli, inaczej wypracowujemy zdrowy nawyk bycia odpowiedzialnym. To jeden z najważniejszych rzeczy w życiu bycie ODPOWIEDZIALNYM i bycie SZCZERYM ze sobą.

Jakakolwiek zmiana by nie była ważne by była Twoja i zgodna z Twoim JA. Praktykuj ją przez 66 dni tak aby stała się rutyną i na stałe zakorzeniła się w Twoim życiu.

Zmiany nie są niczym przyjemnym ani łatwym na początku. Zmiany powodują, że w naszym organizmie uruchamia się cała tablica Mendelejewa i wszystkie reakcje obronne.

Niechęć, złość, lęk, gniew, opór, lenistwo, zniechęcenie, tchórzostwo i wiele innych. Później przychodzi radość, szczęście przepełniające nas uczucie miłości, ROŚNIE poczucie wartości, euforia, zadowolenie, czyli pozytywne emocje.

„Kiedy jest czas, żeby wstawać – to wstań. Nawet jeśli nie chcesz- po prostu wstań. To, że wstaniesz, uwolni Cię od faktu, że musisz wstać.” (Japoński mistrz zen Dainin Katargiri)

Ważne jest abyś miał tego świadomość uszanował siebie i potraktował jak najlepszego przyjaciela, jak najważniejszą osobę na świecie i podarował sobie dużo cierpliwości, miłości, empatii, zrozumienia, odwagi do działania, siły i wytrwałości.

Wspaniale, jeżeli otaczają CIĘ wspierający i życzliwi Tobie ludzie, którzy w chwili zwątpienia wyciągną pomocną dłoń i pomogą Ci przejść przez ten trudny czas. Kiedy wspierają Cię w procesie zmian.

Zatrzymaj się na chwilę i posłuchaj siebie. Jakie emocje teraz Tobie towarzyszą, czego doświadczasz na danym etapie zmiany. Nazwij tą emocję i zastosuj odpowiednie narzędzia, aby iść dalej. Negatywne zamieniaj na pozytywne. Strach zamień na odwagę. Złość w szczęście. Smutek w radość itd.

Otóż zmiany zaczynają się od NAS! Dlatego tak ważne jest byśmy nauczyli się siebie i byli wzorem do naśladowania dla innych. Nie słowa a czyny kochani.

Jeżeli chcesz się rozwijać, jeżeli chcesz realizować swoje pasje i marzenia to skup się na tym co jest ważne, a nie na tym co inni sobie pomyślą lub powiedzą.

Zrezygnujmy z tego co Ci nie służy i wprowadźmy takie zmiany do naszego życia, które pozwolą Ci je zrealizować.

W życiu najważniejszy jesteś TY, bo nikt oprócz Ciebie nie wie czego pragniesz i o czym marzysz.

Zmiany będą łatwiejsze, jeżeli będą płynęły ze źródła, czyli wprost z Twojego serca.

Dużo łatwiej zarządzać i wprowadzać jest zmiany, kiedy jesteś młody, kiedy nie masz tyle zakazów i nakazów, lęków, wstydu, wypada itd. Łatwiej też jest wypracować zdrowe nawyki. Więc czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość będzie. Uczmy się zdrowych nawyków i uczmy młodych ludzi od początku tego co jest korzystne. Bądźmy odpowiedzialni.

Te wszystkie strachy związane ze zmianą są tylko i wyłącznie projekcją umysłu. To są ograniczenia, które blokują Cię na drodze do osiągnięcia sukcesu.

Kiedy zapanujesz nad umysłem. Kiedy, uwierzysz, że zmiana jest konieczna, dobra, realna i osiągalna, wtedy zarządź zmianę i konsekwentnie trzymaj się planu działaj najlepiej jak potrafisz.

W samym planowaniu i uświadomieniu sobie konieczności zmiany jest jeszcze duży optymizm i euforia. Problem pojawia się, kiedy opuszczą Cię: pozytywne emocje, kiedy będzie stan zawieszenia, kiedy dopadną Cię stare nawyki i przyzwyczajenia. Musisz pamiętać, że to dotyczy nas wszystkich i pamiętaj, że skoro jemu, czy jej się udało to czemu Tobie ma się nie udać.

Michael Jordan mówi: JUST DO IT

Postanawiasz się odchudzić, celem jest zrzucenie 10 kilogramów do wakacji. Widzisz już siebie za te kilka kilogramów. Widzisz swoją radość, entuzjazm, pewność siebie, optymizm. Stosujesz odpowiednią diet plan ćwiczeń, zdrowe nawyki, nowa garderoba itd.

A tu pojawiają się przeszkody: własnych myśli: pokusy, opór przed zmianą, niechęć, ucieczka, zwątpienie i rezygnacja (i tak w głowie słyszymy głos nie dam rady, po co mi to, nie uda mi się, jestem taki i owaki). Kolejna przeszkoda to tzw.: „życzliwi przyjaciele”, którzy będą odciągać Cię od celu, będą namawiali Cię abyś skosztował tylko troszkę, tylko odrobinkę tylko tyle, że wypada. Myśl o sobie. Tobie ma wypadać a im już nie. Ty masz nowe postanowienie zmiany o zdrowym stylu życia. Osoby, które Cię zapraszają powinny to uszanować. Wystarczy czasami uprzedzić gospodarzy i poprosić o więcej zdrowych przekąsek. J Nie szukaj wymówek szukaj rozwiązań.

Dotyczy to każdej zmiany, którą pragniemy zastosować w swoim życiu, proces jest ten sam. Podczas szkolenia o zarządzaniu zmiana pokazane jest to na rysunku Jak przebiega proces zmian – krzywa zmian Kubler – Ross

Te emocjonalne reakcje na zmianę dotyczą każdej jednej zmiany jaką planujesz zastosować. Mózg pamięta te stare nawyki i przyzwyczajenia – to jego strefa komfortu. Pytanie kto rządzi Twoim mózgiem?

Zmiana to praca, wysiłek i poświęcenie jakie trzeba włożyć na początku w każdym procesie zmiany, aby osiągnąć sukces.

Przywołuje miłe wyobrażenia siebie samego i z radością zaproś nowe.

Chwila wahania jest niebezpieczna. Mamy dylemat, czy ulec pokusie i wrócić do starego, czy przeczekać i dać szansę na nową zmianę. Zaczynasz walczyć ze sobą. I masz dwa wyjścia ulec czy powiedzieć sobie jestem ODPOWIEDZIALNY, mam silną wolę i umowę ze sobą, nie poddam się, wytrwam do końca. Jutro nowy dzień chcę spojrzeć sobie w lustro jestem SZCZERY – obiecałem to sobie. I tak przez kolejne 66 dni. Powtarzasz. Już bez odpuszczania.

Jak ulegniemy starym emocjom to nasze nowe postanowienia odchodzą w niepamięć, wypieramy je uciekamy przed nimi, obawiamy się ich, pojawia się lęk przed nowym nieznanym Nagle nasze palny, marzenia i cele idą w odstawkę. I o ile jest to jednorazowy wybryk to nic strasznego się nie dzieje, jeżeli masz świadomość, że jutro wracasz do rutyny i swojego planu działania gorzej jak odpuścisz……

Niestety większość zmian nie udaje się ukorzenić. Jedni porzuca swoje marzenia i wrócą do starych nawyków a bohaterowie, dotrzymają danego sobie słowa i osiągną swój cel! Są zwycięzcami! Pokonali własne ograniczenia. Wygrali swoje życie.

Koniecznie pamiętaj, że każda zmiana wymaga czasu i jeżeli zmiana nie stanie się nawykiem, jeżeli dobrze jej nie zakorzenimy na stałe, jest duże prawdopodobieństwo, że wrócimy do starych nawyków.

Cała Twoja praca, cały wysiłek na nic się zda. Wrócisz do tego co było. Nie będziesz się rozwijał. Upadniesz to i wstań i wstawaj tyle razy, ile będziesz potrzebował. Warto próbować i nie poddawać się. Pamiętaj, że stawką jest Twoje życie.

Dziecko, które uczy się chodzić upada na milion sposobów. Za każdym razem wstaje i uczy się dalej. Nikt na nie krzyczy, nikt się z niego nie śmieje nikt mu nie dokucza. Wszyscy się przyglądają i wspierają je w procesie rozwoju. Widzą jak z każdym dniem się zmienia. Jak staje się silniejsze. Daj więc i Ty sobie szansę.! Nie oceniaj nie krytykuj tylko wstawaj i działaj. Pamiętaj o uśmiechu.

Zmiany są nieodłącznym elementem naszego życia. Towarzyszą nam od narodzin, aż do śmierci. Powinniśmy być świadomi i świadomie kontrolować procesy jakie zachodzą na poszczególnych etapach wprowadzania zmian.

Przestaniemy narzekać na swój los, na to że wszystko w życiu jest dziełem przypadku lub jest takie samo, że nic się nie zmienia.

Zrób to dla siebie i zatrzymaj się w ciszy. Zostaw telefon, TV, znajomych, rodzinę. Idź do lasu. Idź na spacer. Bądź w ciszy i zastanów się co chcesz zmienić.

Zapytaj się siebie czego pragniesz, co jest Tobie potrzebne dziś, aby uczynić swoje życie szczęśliwszym. Jakie zmiany sprawią, że Twoje życie odmieni się na lepsze i zrób to dla SIEBIE.

Miej odwagę sięgać po swoje marzenia, miej odwagę działać i realizować swoje cele.

Jesteś najważniejszą osobą na świecie i zasługujesz na wszystko co najlepsze. Zacznij działać i zacznij żyć tak jak umiesz, chcesz i potrafisz.

Metoda małych kroków= SZCZEROŚĆ= ZMIANA=ODPOWIEDZIALNOŚĆ= TWOJE ŻYCIE.

Myśl, działaj i realizuj zmiany.

Ty wiesz jakie zmiany są konieczne i zgodne z Twoją wolą, i potrzebami Twojego serca. Nowe zmiany mają sprawić Tobie radość, szczęście, rozwój i samozadowolenie.

Twoje zmiany nie muszą być zmianami innych. Zmiany, których Ty potrzebujesz niekoniecznie, muszą być odpowiednie dla innych. Każdy ma swój czas i niech każdy decyduje za siebie. Mamy wolną wolę.

Pamiętaj, że JESTEŚ ZE SOBĄ PRZEZ CAŁE ŻYCIE od narodzin aż do śmierci. Więc uczyń swoje życie takim jakiego pragniesz by było. Tak byś codziennie uśmiechał się do siebie w lustrze.

Zmiany dotykają nas na różnych płaszczyznach naszego życia. Jedne są łatwe i niezauważalne inne trudne i wymagające. Jedne są wymuszone (choroba) inne wynikają z potrzeby serca.

Czasami słyszymy o cudach jakie zachodzą w ludziach, którzy postanowili wprowadzić zmiany do swojego życia. Mam tu na myśli ludzi z tzw. marginesu, którzy z uporem i konsekwencją zerwali z nałogami ze światem przestępczym ze światem, który im nie służył i zastąpili go ZMIANAMI, które uczyniło ich życie lepszym. Dziś już są kimś innym niż byli wczoraj. Oni wiedzą, że zmiany są konieczne na drodze ku własnemu szczęściu

Zaplanuj i zobacz obraz siebie po zmianach jakich pragniesz. Zobacz, co dzięki nim osiągniesz. Pamiętajm że, to TY decydujemy, jak będzie wyglądało Twoje życie. Pragniesz zmian zacznij od siebie!!

Zmiany są konieczne na drodze do osiągnięcia i realizacji naszych marzeń i planów. POWODZENIA!

W ofercie szkoleń znajdziesz szkolenia o różnej tematyce m.in.: z zarządzania stresem, zarządzania zmianą i podatkach oraz wiele innych szkoleń i warsztatów.

Serdeczne pozdrawiam

Jagoda Cichulska – Jasminum Academy. gsm: 882-668-544

Kategoria : Życie codzienne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *